ukhybezh-CNzh-TWnleneoetkadeitlvltnopl

Вулиці й дороги – це життєво необхідні артерії, які потрібно постійно підтримувати у такому стані, що забезпечував би безперебійний і безпечний рух транспорту й пішоходів.

Проте на заваді цьому стоять процеси деформації дорожнього покриття, які відбуваються під впливом автомобілів та природніх факторів. У більшості випадків початкова стадія виникнення вибоїн і ямковості збігається з періодом таких погодних умов, коли існує частий перехід від плюсової до мінусової температури повітря та надлишкове зволоження доріг. Клімат суттєво змінився і ми маємо теплі зими, які сприяють руйнації доріг. Від незадовільного стану дорожнього покриття страждають усі. Про плани щодо вирішення цієї проблеми в Баранівській громаді розповів міський голова Анатолій Душко.

- Анатоліє Олександровичу, яка дорога, на Вашу думку, потребує ремонту в першу чергу?
- Це безумовно ліквідація ямковості, виконання ремонтних робіт на державній дорозі Т0612. Починаючи з Новоград-Волинського й до Старокостянтинова і перш за все ж в межах міста Баранівка, це дорога втратила своє функціональне призначення. Про це свідчить «колейність» навпроти ТОВ «Органік мілк» та неабияка ямковість. 30, а може й більше років цю дорогу не ремонтували. Прикро, але такі дороги сьогодні випади із контексту державного фінансування. Однак, можу сказати, що я, як громадянин, як міський голова, не допущу, щоб ця дорога такою залишилась навіть якщо не відреагує українська держава. Попри все, можливо, на умовах співфінансування ми цю ситуацію виправимо.  

- Які заходи вживаються? У які двері Ви стукаєте, щоб змінити ситуацію?
- У минулому році я зустрічався з керівником Державного агентства автомобільних доріг України Славоміром Новаком. Я завіз йому звернення від Баранівської міської ради і від громадської організації «Польська світлиця» та надзвичайно просив придати велике значення включенню у фінансування ремонту саме цієї дороги, оскільки жителі та гості Баранівки давно потерпають від стану її покриття. Під час розмови я акцентував увагу на тому, що у нас чотири угоди про партнерство з європейськими  містами. Соромно коли наші люди пересуваються такою дорогою, а ще більше соромно, коли приїздять іноземні гості.
Тиждень тому я, знову ж таки, з листами був у керівника Служби автомобільних доріг у Житомирській області. Ще раз переконався в тому, що ніяких планів щодо фінансування цієї дороги немає. Але мені пообіцяли, що спеціалісти цієї установи виїдуть до нас, зроблять дефектний акт і забезпечать усією інформацією, необхідною для того, щоб було розуміння того як потрібно виконувати ці ремонти і скільки це буде коштувати. Стукаючи в різні інстанції ми, маючи такі дані, зможемо більш конкретно говорити.
Два тижні тому після засідання Правління Асоціації міст України мені вдалось зустрітись з нашим земляком Віце-прем’єр-міністром Геннадієм Зубком. Ми домовились, що Баранівська міська рада звернеться з листом до голови Житомирської обласної державної адміністрації Ігоря Гундича, а той в свою чергу напише клопотання до нього, як до Віце-прем'єр-міністра – Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, завдяки чому ми вийдемо на інший рівень спілкування.
Хочу поділитися своєю великою радістю. Нещодавно з подачі свого першого заступника Наталії Кокітко я познайомився з чудовою людиною, нашим земляком, експертом з децентралізації інфраструктури, членом Комітету дорожнього господарства Експертної ради при Міністерстві інфраструктури України. У найближчі дні ми домовимось про зустріч і мова буде йти саме про дорогу Новоград-Волинський-Старокостянтинів.
Ремонт цієї автомагісталі надзвичайно нам  важливий і з огляду на реалізацію проекту «Молодіжний кластер органічного бізнесу Баранівської міської ОТГ», в рамках якого відбуватиметься будівництво торгово-тренінгового центру в Баранівці та міні-сироварні в Рогачеві, де бенефіціаром виступає Житомирська обласна державна адміністрація.
Хочу зауважити, що в гіршому випадку, коли не вдасться залучити саме державні кошти, я не виключаю, що ми звернемося до усіх представників саме баранівського бізнесу за допомогою. Скоріш за все, якщо держава не ремонтуватимеме своє, то ми будемо пробувати зробити це силами бюдету Баранівської громади і посильною допомогою жителів, небайдужих до обличчя нашого міста й до стану дороги, яка є головною транспортною артерією Баранівки.

- А чи є якісь новини щодо доріг місцевого значення?
- Так, маємо приємину. Нещодавно під час проходження співбесіди в Житомирській ОДА ми обговорили всі питання. Існує домовленість про те, що близько 23 млн. грн буде виділено на місцеві дороги – ці кошти акумулюються в Управлінні дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської ОДА. Маємо величезну радість, бо кілька днів тому обстежено та зроблено дефектні акти з тим, щоб розпочати виготовлення проектної документації ремонту місцевих доріг. Це стосується під’їзду до села Йосипівка, дороги Суємці-Зеремля та Кашперівка-Деревищина. Хочу зазначити, що місцеві дороги – це ті, що з’єднують населені пункти в громаді. З 1 січня 2018 року вони передані на баланс Управління дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської ОДА.
- Жителям громади цікаво буде дізнатися й про те, що планується відносно ще однієї важливої для нас дороги Баранівка-Висока Піч.
- Це дорога державного значення, яка наразі знаходиться на балансі Служби автомобільних доріг України, але найближчим часом буде розпочато процедуру передачі її на баланс Управління дорожнього будівництва та інфраструктури Житомирської ОДА. Якщо ця автодорога невдовзі змінить власника, то її відразу ж включать у програму фінансування на здійснення капітального ремонту.

- А на комунальних дорогах, тобто на тих, які знаходяться всередині населених пунктів, також пануєте проводити ремонтні роботи?
- Спілкуючись з головою Житомирської ОДА я просив профінансувати одну комунальну дорогу. Сесією Баранівської міської ради надано дозвіл на виготовлення проектної документації для капітального ремонту вулиці Шевченка. Ця вулиця є статегічною. Вона починається з центру Баранівки і закінчується виїздом через БАМ на трасу Баранівка-Дубрівка. Ця дорога має велику протяжність і може частково використовуватися, як об’їздна.
Сесією Баранівської міської ради також надано дозвіл і на проектування капітального ремонту вулиці Степанюка (мікрорайон Заріччя). Вона є другою за значенням та стратегічністю в Баранівці, бо розпочинається біля лісозаводу, йде повз церкву до школи і пішоходного містка через річку Случ. Якщо з неї повернути на вулицю Гагаріна, то виїдемо на вулицю Соборну і далі в центр міста. Тобто, матимемо надзвичайну дорожню комунікацію і зможемо розгрузити центр міста, бо велика частина транспорту, яка прямуватиме з дороги Баранівка-Висока Піч в північно-східну частину міста їхатиме саме цим маршрутом.
У державі сьогодні на високому рівні завдання створення нового освітнього простору. З однієї сторони зменшується фінансування на заробітну плату вчителів, Міністерство освіти та науки вимагає проводити оптимізацію малокомплектних шкіл, а з іншої – необхідно створювати заклади середньої освіти з надзвичайними умовами для навчання дітей і роботи педагогів. Тому в цьому році ми плануємо власними коштами відремонтувати вулицю Тищика та проїзд Тищика до вулиці Соборної з тим, щоб навколо опорного навчального закладу «Баранівська гімназія» створити відповідну інфраструктуру, щоб дітям, батькам було зрозуміло, що тут з початком утеплення, з будівництва штучного міні-поля закладаються справжні підвалини формування Нової української школи.

- Що можете сказати про сільські дороги?
- Оскільки ще не відомо розмір субвенції на розвиток інфраструктури у 2019 році, про те, що конкретно будемо робити в селищі й селах поінформуємо пізніше. Хоча я вже казав про під’їзд до Йосипівки та дороги Суємці-Зеремля і Кашперівка-Деревищина. А ще хочу наголосити, що обіцяне у минулому році, але не зроблене щебеневе підсипання (завадили погодні умови) дороги Гриньки-Кашперівка-Озерянка з настанням тепла планується реалізувати, бо ми знаємо, що там потерпають люди. При усіх наших негараздах, сподіваюсь, що ми підем широким наступом на бездоріжжя. Ми тільки сподіваємось, але й багато для цього робимо.

- Чи буде здійснюватись підсипання інших доріг у 2019 році?
- Так. Зрозуміло і люди це бачать, що після такої важкої зими, в сенсі циклічності, коли більше 50 разів усе замерзало й розмерзалося, зазнали руйнації не тільки дороги з асфальтобетонним покриттям, а й ті, що покриті відсівом і щебеневою сумішшю. Як міський голова бачу, розумію, потерпаю від цього. Я думаю, що ми виділимо 0.5 млн. грн саме на підсипання доріг в місті. Знаємо в якому стані знаходиться вулиця Остапа Вишні та інші, подібні по важливості для людей комунальні дороги.  Хочу зауважити, що в минулому році в старостинські округи було направлено кошти субвенції на розвиток інфраструктури громад саме на ремонт доріг, а в Баранівці ми не зробили майже нічого.
Хочу сказати ще й таку річ: найближчим часом Житомирське регіональне відділення асоціації міст України проводитиме свої збори, на яких одним із питань порядку денного буде розгляд питання виділення коштів з Державного дорожнього фонду на комунальні дороги. Точно знаю, що може виділятись до 20%. Хочу зауважити, що коштом саме цього дорожнього фонду в минулому році здійснено капітальний ремонт провулку Старченка та вулиці Сонячної. Це особистий внесок Ігоря Гундича, губернатора Житомирщини в початок будівництва комунальних доріг нашої громади.
З настанням сприятливих погодних умов, з початком можливості здійснювати капітальні видатки (по завершенню першого кварталу) ми обов’язково приступимо до кардинальних заходів з проведення доріг до відповідності в міру тих можливостей, які маємо.

- Дякую за інформацію

Розмовляла Лариса Пилипко
 
 
 

Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com